La plupart des entreprises n’ont pas de stratégie mobile

Intro: Forrester Research a vérifié dans quelle mesure les entreprises sont en train de développer et/ou d’implémenter une stratégie mobile. L’agence a pour cela interrogé 200 entreprises opérant au niveau mondial (40% établies en Europe, 40% aux États-Unis et 20% ailleurs). Le résultat : il semblerait que la plupart des entreprises n’aient pas la moindre idée de la façon dont elles doivent implémenter une stratégie mobile. 57% des organisations n’ont soit aucune stratégie, soit en sont au tout début de son implémentation. 10% d’entre elles déclarent disposer d’une stratégie mobile – opérationnelle – dont un tiers depuis plus d’un an.

More: The detailed findings of our survey are available to clients in a new report “How Mature Is Your Mobile Strategy?” Forrester will shortly produce a mobile maturity model to help strategists improve the performance and integration of the emerging mobile platform.

My take: well… get one! ;o)

Links: http://www.pub.be/pub/content_news.aspx?id=108564&LangType=2060 and http://blogs.forrester.com/thomas_husson/10-10-19-how_mature_is_your_mobile_strategy and http://www.forrester.com/rb/Research/how_mature_is_mobile_strategy/q/id/57180/t/2

Advertisements
This entry was posted in Foresight and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s